Agencja interaktywna: co to jest?

Tradycyjna agencja reklamowa na skutek stałego zwiększania się rzeszy osób korzystających z internetu w miarę upływu lat ewoluowała, aż przerodziła się w agencję interaktywną.

 

Tradycyjna agencja reklamowa na skutek stałego zwiększania się rzeszy osób korzystających z internetu w miarę upływu lat ewoluowała, aż przerodziła się w agencję interaktywną. Sieć www która dotarła już do każdego zakątka świata, media społecznościowe, których częścią jest duży odsetek społeczeństwa, e-mail, który powoli wypiera pocztę papierową – to wszystko stworzyło zapotrzebowanie na zupełnie nową odmianę marketingu – marketing online. Chociaż tradycyjna agencja reklamowa dała podstawę dzisiejszym agencjom interaktywnym, jednak sposób i zasięg działania tej drugiej jest zupełnie odmienny. Agencje interaktywne są dostępne w różnych rozmiarach i zatrudniają osoby z różnymi zestawami umiejętności.

Agencja reklamowa miała za zadanie wspierać działania marketingowe; podobnie w przypadku agencji interaktywnej – tyle, że działania te odbywają się wirtualnie. Podczas, gdy agencja reklamowa specjalizuje się w produkcji reklam drukowanych, telewizyjnych i radiowych, agencja interaktywna tworzy strony internetowe, blogi biznesowe, kanały na youtube, profile w mediach społecznościowych i inne.

W niektórych przypadkach agencja reklamowa w miarę postępu technologicznego ewoluowała w agencję interaktywną. Inne agencje interaktywne rozwinęły się jako odrębne podmioty, zwykle rozpoczynające działalność jako firmy zajmujące się projektowaniem stron internetowych. Ten rodzaj interaktywnego biznesu nie poprzestał na tworzeniu stron www – rozwijał się dalej, dodając kolejne usługi – ponieważ wykorzystanie i funkcjonalność Internetu wzrosły w obszarze marketingu elektronicznego.

Kanały mediów społecznościowych również przyczyniły się do zwiększenia interaktywnych działań marketingowych. Te kanały to kolejna okazja dla organizacji, by dotrzeć do obecnych i potencjalnych klientów. Treści i kampanie marketingowe mogą być tworzone specjalnie w celu dystrybucji za pośrednictwem mediów społecznościowych. Klienci korzystający z mediów społecznościowych mogą spodziewać się bardziej osobistego podejścia od firm, z którymi prowadzą interesy. W reklamie tradycyjnej konsumenci są biernymi odbiorcami wiadomości marketingowych organizacji. Korzystając z interaktywnych kanałów marketingowych, konsumenci mogą oczekiwać informacji zwrotnej i otrzymać komunikaty marketingowe dostosowane do ich danych demograficznych i zainteresowań.

Agencje interaktywne zajmują się również zarządzaniem reputacją. W zarządzaniu reputacją monitoruje się różne sieci mediów społecznościowych, aby dowiedzieć się, co klienci mówią o organizacji i jej produktach lub usługach. Organizacja może szybciej reagować na niezadowolenie klienta, zamiast czekać na spadek sprzedaży.

Agencja interaktywna potrzebuje pracowników z różnymi umiejętnościami do wykonywania różnych obowiązków. Niektóre kluczowe umiejętności obejmują graficzne, internetowe i interaktywne projektowanie i rozwój, projektowanie i rozwój multimediów, treści, blog, artykuł i pisanie scenariuszy, wideografię i inżynierię dźwięku. Inne umiejętności potrzebne do prowadzenia efektywnego biznesu to zarządzanie projektem, zarządzanie kontem i sprzedaż.

Agencje interaktywne mogą różnić się wielkością i specjalnościami. Sama agencja może być mała, może składać się z właściciela i jednego lub dwóch pracowników. Inna agencja interaktywna może być znacznie większa. Niezależnie od wielkości, agencje interaktywne mogą specjalizować się w obsłudze organizacji w określonych dziedzinach, takich jak sprzedaż detaliczna odzieży, żywności lub samochodów.

Jeśli szukasz zaufanej i doświadczonej agencji interaktywnej, skontaktuj się ze specjalistami z firmy B2net. Odwiedź stronę internetową www.b2net.pl i sprawdź, jak agencja interaktywna może pomóc twojej organizacji!

 

 
 

Katagoria: Biuro/firma, Porady dla firm
Słowa kluczowe: , , , , , ,
Opublikowano 2 tygodnie temu.
Publikacja była czytana: 384  razy.