Targi wiążą się oczywiście z nieustannymi spotkaniami i rozmowami.

 

Po to przecież są organizowane, by zrealizować cel o współpracy z biznesowymi partnerami. Nie wystarczy jednak, by na stoisku pojawił się reprezentant firmy o nienagannej prezencji i świetnych kompetencjach komunikacyjnych. Oczywiście jest to ważne, ale zadbać należy także o samo stoisko, które od strony technicznej także musi być zorganizowane odpowiednio.

 

Wyróżnij się z tłumu

Na targach zobaczysz setki różnych stoisk. Niektóre są praktycznie niezauważone, bo w tłumie ciężko je dostrzec. Właśnie dlatego tak ważne są elementy, które będą wyróżniać nasze miejsce targowe. Czym przyciągniesz tłumy? Na pewno nie możesz siedzieć na krześle z laptopem w rękach. Pamiętaj, że stojak na ulotki nie wykona za Ciebie pracy. Trzeba być aktywnym, zachęcać do rozmów. Miłym akcentem będą darmowe gifty w postaci smyczy z logotypem reprezentowanej firmy, breloki czy długopisy.

Stoisko będzie wyróżniać się z tłumu, jeśli zorganizujesz na nim specjalne występy – na przykład prezentację oferowanych produktów. Pomoże Ci także hostessa, która potencjalnym klientom i partnerom biznesowym będzie rozdawać broszury i katalogi. Oczywiście stojak na ulotki też jest niezbędnikiem, bo po informacje z tego typu akcesorium sięgną ci, którzy nie mają czasu na dłuższą pogawędkę, ale jednak wykazują zainteresowanie Twoją ofertą.

 

Jak rozmawiać z zainteresowanymi?

Jeśli do Twojego stoiska podejdzie zainteresowany klient czy potencjalny partner biznesowy, to wiedz, że osiągnąłeś już połowę sukcesu. Teraz tylko musisz sprawnie się nim zainteresować. Wskazany stojak na ulotki i zachęta do sięgnięcia po katalog i broszurę informacyjną, nie będzie najlepszym rozwiązaniem. To Ty jesteś reprezentantem firmy i Ty powinieneś ją promować. Zanim więc staniesz na stoisku targowym, dobrze się przygotuj. Poznaj szczegóły propozycji, z którą wyruszasz. Niekompetentny rozmówca to najgorszy element biznesowego kontaktu.

Zachęcaj, informuj, wzbudzaj potrzebę zakupową. Wskazuj atuty, przedstawiaj korzyści, niweluj wątpliwości. Na koniec wręcz wizytówkę i gadżet, który będzie przypominał o Twojej ofercie. Nie zapomnij wziąć od rozmówcy namiarów kontaktowych, a zaraz po targach z nich skorzystać w celu przypomnienia się. Pamiętaj, że konkurencja nie śpi.

 

Stoisko targowe – aspekty techniczne

Stoisko targowe jest niestety najczęściej niewielkich wymiarów. Ważne, by zmieściło się na nim kilka wygodnych krzeseł. Bardzo często stoiska przypominają też recepcję – technicy montują tzw. ladę, na której możesz wyłożyć wszystkie materiały promocyjne. Przyda Ci się tzw. potykacz, stojak na ulotki, ekspozytor na katalogi. Na stoisku powinno znaleźć się miejsce na małe plakaty z logotypem firmy. Musisz zrobić wszystko, by przechodzący obok od razu wiedzieli, jaki produkt czy usługę oferujesz. Zaserwowany na szybko pakiet największych korzyści sprawi, że potencjalny nabywca zatrzyma się na dłużej. Nie ma jednak wątpliwości, że aby być zauważalnym, musisz mieć dobrą lokalizację stoiska. Negocjuj z organizatorem, by nie była to strefa zaraz przy wejściu ani wyjściu. Niekorzystna jest również strefa przy punktach gastronomicznych oraz w drugim rzędzie. Oczywiście musisz wiedzieć, że im lepsze miejsce chcesz uzyskać, tym więcej za nie zapłacisz.

 

Artykuł przygotowany w oparciu o stronę internetową WIST, producenta regałów sklepowych oraz stojaków na ulotki.