Montaż? Phi! Co w tym takiego trudnego? Składa się obraz do obrazka i już. Co ci montażyści robią dziesięć godzin, skoro później powstaje dwie i pół minuty filmu?

 

Dobrze zmontowane filmy reklamowe to takie, przy których zapiera dech w piersiach i niby nic tam takiego nie ma, a jednak jest to coś? Jak zrobić, żeby w filmie była niesamowita energia? Dobrze go zmontować.

Montażyści tworzący filmy reklamowe po pierwsze znajdą zdjęcia, które zrobił operator, czyli każdy kadr, każde ujęcie jest przejrzane i już na tym etapie powstaje koncepcja montażu.

Często operator kamery jest jednocześnie montażystą, ale to nie jest norma i najlepsi montażyści zajmują się tylko montażem, a świetni operatorzy skupiają na pracy z kamerą.

Montaż filmowy to sztuka. Dobry montażysta potrafi tak zbudować film, że zdjęcia, które zrobił operator nabierają innego znaczenia. Przykład? Proszę bardzo. Zwykłe ujęcie jadącego roweru albo podnoszenia filiżanki nabiera innego sensu, kiedy na montażu zmieni się szybkość i dodaje tzw. speed lub slowmotions.

Zastanawiałeś się jak powstają filmy reklamowe? Montaż krótkiego filmiku, który trwa od 1,5 do 2 minut może trwać nawet 8 albo 10 godzin. Dlaczego tak długo?

Dlatego, że każdy element dobrego filmu musi znajdować się w odpowiednim miejscu. Tu każdy szczegół jest ważny. Aby stworzyć właściwą dynamikę, potrzebne jest odpowiednie dobranie kadrów. Szybkie, dynamiczne filmy muszą mieć więcej ujęć w ruchu, mogą być zmontowane na zasadzie: dynamika do dynamiki. Ale jeśli klient chce mieć filmy reklamowe pod spokojną, łagodną muzykę, to dynamiczne kadry nie spełnią się w tej roli. Tu potrzeba dużo statyki, czyli spokojnych i długich ujęć . Przejazdy czy panoramy mogą być wtedy dłuższe, aby widz miał wrażenie, że autor filmu oczekuje od widza zadumy.

Niektórzy klienci wybierając filmy reklamowe warszawa chcą, aby ich filmy były lekkie, naturalne, przypominające te z Youtube. Stworzenie filmu, który ma udawać, że to co w nim jest wydarzyło się przez przypadek, to także sztuka, zarówno operatorska, jak i sztuka montażu.

Profesjonaliści potrafią tak zrobić film, że widz myśli, że to co została nagrane, to był zbieg okoliczności, naprawdę operator złapał w kadrze spadające z drzewa jabłko. Ten efekt odpowiadającej na potrzeby filmu natury można uzyskać na montażu lub w postprodukcji.