Jak rozpocząć local SEO i czym jest pozycjonowanie lokalne? Pozycjonowanie Łódź to tylko przykład, na którym można zobaczyć zasięg i moc działania pozycjonowania lokalnego. Sprawdź, czy warto je wybrać ponad zwykłe SEO.

 

Pozycjonowanie stron internetowych

Mogłoby sie wydawać, że lokalne SEO niewiele różni się od zwykłego, szerokiego pozycjonowania stron. Jednak lokalne pozycjonowanie stron nastawione jest bardziej na frazy zawierające nazwę miasta, dzielnicy lub ulicy, na przykład Łódź, Bałuty czy Piotrkowska. Skupia się nawet na ogólnych frazach, ale wyszukiwanych w konkretnych lokalizacjach. Local SEO zakłada, że użytkownik wyszukujący daną frazę – najczęściej usługę lub towar – chce ją nabyć w najbliższej przyszłości. Dlatego tak ważna w Local SEO jest optymalizacja stron pod urządzenia mobilne, na których zwykle wyszukujemy usługi.

 

Lokalne pozycjonowanie stron – Łódź jako przykład

Lokalne pozycjonowanie strony internetowej może działać na dwa sposoby. Pierwszy jest bardziej bezpośredni i był jeszcze niedawno używany częściej. Polega na wpisywaniu fraz kluczowych wraz z nazwą miasta, np. firm z Łodzi wraz ze słowem Łódź. Wpisując „butik Łódź”, „pizzeria Kraków”, itd., w wyszukiwarce Google wyskakiwały firmy z konkretnych miast. Teraz dzięki rozwiniętej geolokalizacji w telefonach oraz adresów IP w komputerach, można pominąć nazwę miasta. W rezultacie dalej otrzymamy wyniki z naszej najbliższej okolicy. Proces pozycjonowania lokalnego da dwóm różnym osobom w innych miastach dwa zupełnie różne wyniki wyszukiwania.

 

Pozycjonowanie strony internetowej – dla kogo?

Agencja SEO taka jak Funkymedia daje klientom możliwość rozwoju swojej firmy również na szczeblu lokalnym. Widoczność strony internetowej to często dla raczkujących i małych biznesów być albo nie być. Dlatego lokalne pozycjonowanie stron internetowych w Łodzi da szansę rozwoju i zdobycia potencjalnych klientów właśnie z tego miasta. Pozycjonowanie lokalne to idealny wybór dla gabinetów, lokali gastronomicznych, salonów czy hotelów. Pozycjonowanie stron na szczeblu regionalnym daje szansę nowym firmom na rynku na wybicie się.

 

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Najprostszym wyjściem jest zastosowanie frazy kluczowej i nazwy miasta, np. pozycjonowanie Łódź. Takie użycie w tekście nieodmienionych nazw zniechęca jednak odbiorców do czytania tekstu, a nawet generuje ryzyko kar związanych z wytycznymi Google. Tak więc np. pozycjonowanie stron Łódź będzie zależne w Local SEO od content marketingu na stronie oraz od prowadzenia bloga firmowego. Skuteczność pozycjonowania strony zależy od nasycenia tekstu lokalnymi nazwami miasta, dzielnic czy ulic.