Stworzenie własnej strony www, to nie koniec, a początek budowy swojego wizerunku w sieci o promocji towarów lub usług. Jak stworzyć dobrą stronę internetową i promować się w Internecie? Sprawdź, jak wygląda proces PR i zyskaj rzesze klientów.
Tworzenie stron www to początek całego procesu budowania wizerunku w sieci. Dobra strona internetowa jest preludium do promocji i sprzedaży. Na wstępie jednak trzeba stworzyć dobrą witrynę sieciową. Należy dokładnie przemyśleć, jakie składniki będzie zawierała: adres, hosting, ilość zakładek, zakładka informująca o firmie, sklep internetowy etc. Następnie trzeba zwrócić uwagę na takie detale jak panel CMS, poprawne wyświetlanie na urządzeniach mobilnych czy treści zawarte na stronie. Dopiero potem następuje proces pozycjonowania strony, czyli przesuwania jej w wynikach wyszukiwania. Dodajemy promocyjne artykuły na portalach branżowych oraz reklamy w mediach społecznościowych, Google, a nawet media ogólnopolskie – TV.
Podstawowe składniki strony www
Tworzenie stron należy zlecić specjalistom. Po pierwsze, zabezpieczą oni odpowiednio stronę przed wykradzeniem danych. Po drugie, określą jaka strona jest potrzebna klientowi. Po trzecie, zbudują idealną szatę graficzną, odpowiadającą potrzebom potencjalnych klientów. Następnie tworzy się zakładki, które informują klienta, co firma sprzedaje, jak działa, opisuje specyfikę produktów i usług, przedstawia kontakt. Prosta konstrukcja jednak to podstawa nadająca się na stronę wizytówkę. Lepiej rozbudowane witryny, które są przeznaczone do sprzedaży muszą mieć sklep internetowy, formularz kontaktowy i możliwość współpracy z konsultantem on-line.
Strona też musi mieć odpowiedni adres kojarzony z nazwą firmy lub charakterystycznym słowem dla prowadzonego biznesu. Takie skojarzenia pozwolą na szybkie odnalezienie strony przez potencjalnych klientów. Również ważny jest hosting, czyli serwer, na którym będzie umieszczona strona. Nie może się on często zawieszać, musi być dobrze zabezpieczony przed atakami hakerów oraz dawać komfort pracy – stały dostęp do danych, kopie zapasowe.
Jeśli mamy już stronę zaplanowaną…
Tworzenie stron nie kończy się na pomyśle, podziale na zakładki. Teraz dokładnie trzeba przemyśleć szatę graficzną, zdjęcia i treści. Grafiki na stronie muszą przedstawiać własne logo, nazwę i najlepiej własne zdjęcia. Kupowanie zdjęć czy gotowych banerów to ogromne ryzyko. Mogą się one powtarzać i spowodować, że szata graficzna powieli już opublikowane schematy, a co za tym idzie, nie będzie unikatowa. Kojarzenie zdjęć z różnymi firmami spowoduje, że klient nie zapamięta strony. Po drugie, treści zamieszczane na stronie muszą być pisane przez specjalistów. Przekazy perswazyjne mają zachęcać do przeczytania, będą pozbawione błędów, a poza tym będą stanowiły doskonały przekaz sprzedażowy. Dodatkowo w samej treści będzie już zawarte pozycjonowanie, które jest niezbędne szczególnie dla nowej strony www.
Kiedy już mamy postawione treści to warto zwrócić uwagę na to, jak wyświetla się strona w urządzeniach mobilnych. Prawie 40% osób korzysta z telefonów czy tabletów do przeglądania witryn i zakupów w sieci. Brak możliwości wyświetlenia strony na małych urządzenia spowoduje znaczący odpływ klientów. Ostatnim elementem strony powinien być panel CMS. Umożliwi on dodawanie treści, zdjęć czy ich zmianę bez wiedzy informatycznej. Dzięki niemu każdy pracownik może zaktualizować dane na stronie.
Czas na pozycjonowanie i reklamę
Tworzenie stron to dopiero początek, teraz stronę trzeba uruchomić i pozycjonować. Co to znaczy? Strona po uruchomieniu będzie wyświetlała się na dalekich wynikach wyszukiwania w Google. Będzie zlokalizowana na 6 a może 7 stronie. Tam klienci rzadko zaglądają, dlatego ruch na nowej stronie będzie niewielki. Aby zmienić ten stan rzeczy, należy stronę pozycjonować.
Najpierw trzeba dobrać słowa kluczowe umieszczone na stronie i w publikacjach zewnętrznych. Słowa kluczowe to nic innego, jak frazy wpisywane przez potencjalnych klientów w wyszukiwarkę. Przykładem może być „mechanik Zabrze”. Jest to fraza, która decyduje często o wynikach wyszukiwania strony. Poza tym na pozycjonowanie składają się publikacje zewnętrzne, czyli artykuły w prasie fachowej. Tam umieszcza się linki, które przenoszą klientów na stronę. Poza tym linki są atrakcyjne dla wyszukiwarki i pozycjonują stronę. Im lepszy portal, na którym opublikowano artykuł, im lepszy artykuł, tym lepsze pozycjonowanie.
Jakość, jakoś, jeszcze raz jakość publikacji
Teksty publikowane na stronie oraz w portalach branżowych muszą być wysokiej jakości. Muszą zachęcać klientów do kliknięcia w link oraz informować Google o tym, że publikacja jest wartościowa i nie służy wyłącznie pozycjonowaniu. Najlepiej zlecić pisanie artykułów profesjonalistom, którzy zamieszczą w treści słowa kluczowe, odpowiednie linki, a sama treść będzie oparta o wiarygodne źródła i stanowiła wysoką jakość merytoryczną i językową. Zadaniem treści nie jest tylko pozycjonowanie, ale również przekazywanie perswazyjnych komunikatów, które nakłonią potencjalnych klientów do zakupu.
Tworzenie stron www to cały proces od wywiadu do pozycjonowania. Samo postawienie strony nie spowoduje sprzedaży. Swoją witrynę należy promować w mediach społecznościowych, w reklamach Google i pozycjonować.
Sprawdź naszą ofertę: