Jak pokazują statystyki sprzedaż internetowa wciąż rośnie i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić. Dlatego też wiele firm i osób prywatnych decyduje się na założenie swojego sklepu internetowego. Jak zrobić to w 5 krokach? Wszystkiego dowiesz się z tego poradnika.

 

1. Znalezienie niszy rynkowej

Jest to zadanie trudne, ale wykonalne. Zakładanie sklepu internetowego warto zacząć właśnie od tego. Oczywiście na rynku konkurencja jest dość duża i trudno utrafić w coś czego jeszcze w ogóle nie było. Nawet jeśli planujesz zaistnieć w branży, której konkurencja jest ogromna, nikt nie spisuje Twojego biznesu na straty. Może akurat będziesz sprzedawać tak oryginalne produkty, że nigdy nie zabraknie Ci klienteli?

Szukając niszy rynkowej, musisz także pomyśleć o grupie docelowej swoich produktów. Możesz skorzystać z wielu narzędzi, które sprawdzą jak promuje się i targetuje konkurencja na swoich klientów.

 

2. Wybór odpowiedniej domeny

Zakładanie sklepu internetowego to także wybór odpowiedniej domeny. Pamiętaj, że nazwa Twojej domeny powinna być unikalna, tak by łatwo było ją kreować pod kątem wartości marketingowej. Zwróć też uwagę na długość nazwy domeny – musi być krótka i zapadająca w pamięć. Klienci nie lubią mozolnego wpisywania długich nazw stron w wyszukiwarkę. Dlatego powinieneś zrobić wszystko, aby ułatwić i umilić im zadanie.

 

3. Platforma e-commerce i logistyka

Wybór platformy e-commerce to podczas zakładania sklepu internetowego kolejna ważna sprawa. Rynek proponuje wiele rozwiązań w tym zakresie, chodzi tylko o to, by wybrać najlepiej dopasowaną do swoich potrzeb. Pomyśl też o responsywności swojego sklepu internetowego. Obecnie prawie połowa klientów sklepów internetowych przegląda produkty w swoich smartfonach lub tabletach, dlatego mobilna wersja sklepu internetowego jest bardzo ważna. I to właśnie na nią Google zwraca baczną uwagę.

Inną platformę e-commerce wybierzesz kiedy prowadzisz mały sklep, a inną kiedy posiadasz duże przedsiębiorstwo. Pamiętaj jednak o tym, by co jakiś czas aktualizować swój sklep internetowy pod kątem nowych narzędzi oraz funkcjonalności.

A co z logistyką? Do wyboru masz dwa rozwiązania – własny magazyn oraz outsourcing logistyki. W tym pierwszym przypadku bezpośrednio nadzorujesz całość logistyki i e-commerce. Posiadając własny magazyn licz się jednak z kosztami, będziesz przecież musiał zatrudnić pracowników. Jeśli Twoja firma jest mała, nie będzie to dobre rozwiązanie.

Outsourcing logistyki to znacznie mniejsze koszty, gdyż nie musisz się martwić o magazyn i wysyłkę – wszystkim zajmuje się firma zewnętrzna. Możesz więc podpiąć swój sklep pod volumen wysyłek realizowanych przez tę firmę, co pozwoli znacząco zaoszczędzić.

 

4. Wybór płatności online

W Twoim sklepie internetowym klienci powinni mieć możliwości dokonywania różnych form płatności. Największymi graczami na naszym rynku do tej pory są: PAYU, Przelewy24.pl, DotPay.pl, Tpay.pl. Jeżeli nie umożliwisz swoim klientom płacenia według ich potrzeb, nawet nie myśl o zakładaniu sklepu internetowego.

 

5. UX czyli użyteczność sklepu internetowego

Twoi klienci powinni bez przeszkód odnaleźć szukany towar lub szybko złożyć zamówienie. Czytelność i przejrzystość Twojego sklepu internetowego odgrywa kluczowa rolę w tym, jak Twój sklep internetowy będzie postrzegany. Zatem powinien on być intuicyjny i prosty w obsłudze, gdyż tylko to może Ci zagwarantować powodzenie.

Przeprowadzone badania pokazują, że szansę na odniesienie sukcesu mają tylko te e-sklepy, które posiadają piękne szablony i są proste w obsłudze.

Jeżeli chcesz założyć sklep internetowy, powinieneś postawić na współpracę z profesjonalistami. Przykładem firmy, która wdraża e-sklepy jest Aptus Shop. Istnieje ona od 1999 roku, kiedy jeszcze rynek e-commerce nie był tak bardzo popularny. Doświadczony zespół informatyków, grafików oraz kreatywnych i pełnych pasji osób sprawia, że Aptus Shop dostarcza najlepszych rozwiązań w branży e-commerce. Możesz zatem liczyć na dobry hosting sklepu internetowego, modyfikacje sklepu internetowego, przeniesienie danych z innego sklepu, dodatkowe portale i wortale, aplikacje internetowe, audyty. Poza tym firma może Ci zaproponować dedykowane oprogramowanie, co pozwoli Ci zrealizować wszystkie Twoje założenia. Warto postawić na dobre rozwiązania biznesowe!

Sprawdź nasze możliwości na stronie : https://www.aptusshop.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/